Zeerover

8 december 2016 - San Nicolas, Aruba

Vandaag vakantie!! (2 dagen vrij)

Vanmorgen allereerst Jeroen gefeliciteerd (via de app) met zijn 25 verjaardag.

En vanmiddag lekker ontspannen, gesnorkeld bij Baby Beach. Heerlijk strand, niet druk, lekker temperatuurtje. En voor de eerste keer mijn "lamzac" (+ handventilator met sproeier) uitgeprobeerd. Was een succes!! Heerlijk op het strand gelegen, maar niet in het zand. Een Amerikaan zag wel dat "rather cosy" was :) Ook nog even in het water uitgeprobeerd, ging ook goed. Alleen wel wat lastig om er om te komen. En oppassen dat je er niet afvalt want omdat het ding zo licht ben je hem zo kwijt met een beetje wind (moest er dus nog hard achteraan zwemmen).

En de dag afgesloten met de "MacDonalds" van Aruba: Zeerover. Dit is een lokaal visrestaurant, bekend bij alle Arubanen (die er dus ook veel komen) en de toeristen. Ze vangen daar elke dag verse vis of garnalen. Die kun je dus bestellen, samen met gebakken ui, gebakken banaan, frietjes e.d. Je krijgt dan aan de balie een houten klos met een nummer, die zet je ergens op een tafel waar je wilt zitten en binnen 10 minuten staan er twee (tupperware) mandjes voor je neus: een met de vis en de garnalen en de andere met de frietjes en de banaan. IMG_3049

Wel jammer dat ze maar 1 bereidingswijze kennen van de vis: frituren!! Dus toch niet iets om elke dag te doen. Maar de sfeer is geweldig: heel basic, met veel hout, en een vlonder met tafeltjes waardoor je aan het water zit. Lekker eten bij ondergaande zon en wat muziek (uit de jukebox) op de achtergrond. Super!! (zie video)

En  op de weg terug door Oranjestad stond er nog een orkestje te spelen ivm een feest voor de cruise-gangers. Maar wel gewoon buiten op straat zodat ik er ook van mee kon genieten. Lekkere muziek, ook nog wat kerstmuziek gehoord.

Al met al een goed bestede dag.

1. SanneLeuwerink:
    9 december 2016
    Hee paps,
    goed om te lezen dat het bevalt. Dat tentje klinkt echt super leuk! Fototje?:)
    veel plezier nog!
  2. Johan:
    11 december 2016
    Hey Jos,

Ik heb je blog gevonden. Leuk voor jou daar, vlg mij wel wat te warm voor mij.
    Het ga je goed daar!
  3. Marlou:
    14 december 2016
    Hee Jos,
    klinkt goed hoor..
    Geen Lidl daar met gezonde producten?
    want je mag je fruitsapjes en sinaasappels niet vergeten he ;)