Verjaardag

19 juli 2017 - Oranjestad, Aruba

Vandaag was het mijn verjaardag. Of is, want de dag is nog niet om. Besloten om vandaag maar weer eens relaxed te gaan duiken, zonder dat er een brevet tegenover staat. Helaas kon ik niet bij mijn bekende adres terecht (Aqua Windies) dus moest ik op zoek naar een andere duikschool. En dus kwam ik uit bij Aruba Fly N'Drive http://www.se-aruba.com). Zij hadden nog wel plek op de boot. Ik heb al verschillende positieve verhalen over deze duikschool gehoord, dus zelf ook maar eens uitproberen. En ook maar gelijk een strippenkaart gekocht. De duikschool ligt wel aan de andere kant van Oranjestad, dus wel eventjes rijden, maar de boot ligt dan weer precies voor de duikschool.

fullsizeoutput_24a4

En terwijl ik daar zit te wachten op vertrek kom ik oa in gesprek met een Nederlandse jongedame, Renske.  Zij blijkt een tante op Aruba te hebben en die tante werkt op de SEH!! Dus een collega van mij (Ronneke Kats). Dus hadden wij bijna iets gemeenschappelijks :) Renske kwam haar eerste duik maken dus hebben we even gepraat over de beauty van het duiken. Maar verderop in het gesprek bleek dat ze ging studeren aan de PABO!! Ik kan me nog herinnneren dat ik die opleiding ook gedaan heb in het verleden. Dus hadden we meer om samen over te praten en van gedachten te wisselen. Volgens Renske zag de arbeidsmarkt voor leerkrachten er wel rooskleurig uit. In ieder geval beter dan in "mijn" tijd. En ze had altijd al juffrouw willen worden, dus dat moet goed komen.

De boot en de duiken waren verder prima. De Jane C is een mooi wrak met veel vis.

fullsizeoutput_24c2Helaas was het vandaag wel wat bewolkt. Dat merk je dus meteen in het water: als er minder zonlicht doordringt zijn meteen de kleuren van het koraal en de vissen wat fletser. Desondanks een 2 leuke duiken gemaakt. En toen ik weer terug was om mijn kamer bleek ik al heel veel appjes, mailtjes en facebook berichten te hebben ontvangen mbt fullsizeoutput_24c0mijn verjaardag. Leuk, dat er zoveel mensen daar even de tijd voor nemen. Voel ik me toch een beetje jarig.

Vanavond is het plan om maar weer eens een lokaal restaurant te bezoeken: Smokey Joe's (http://www.smokeyjoesaruba.com). Ik hoorde van mijn collega's dat dit die moeite (en de prijs) waard is. Dus vanavond maar eens uitproberen. En daarna lekker even ontspannen bij een goede film: Baby Driver.

En morgen staat er al weer de volgende party in mijn agenda: een poolparty bij een (Canadese) collega thuis. Aruba, one happy island :)

1. Johan:
    13 augustus 2017
    Hey Jos,

Eindelijk weer een bijgelezen. Als eerste natuurlijk.....een zeker late.....gefeliciteerd.
    Weer mooie verhalen gelezen hebbende blijf ik toch altijd nog de huismus. Het ga je nog goed daarginder.

Groet,
    Johan