Salsa en meer

18 juli 2017 - Eagle Beach, Aruba

Toch meer weer eens even mijn dagboek cq reisverslag bijwerken. Er is best wel het een en ander weer gebeurd. Post nu ook wel regelmatig op facebook, gaat net iets sneller en directer. Maar goed.... toch even mijn verhaal afmaken.

Allereerst was er 1 mei de Open dag op de Marinierskazerne in Saveneta.  Het was druk bezocht. Ik wist niet dat er nog zo'n groot terrein achter de ingangspoort lag!! Er waren natuurlijk ook diverse kraampjes met eten en muziek. Ook nog twee boten bezocht (of is het een schip?). En er kon ook met scherp geschoten worden, zelfs door jonge mensen. Toch een leuke dag gehad. Zat echter wel een min-puntje aan: op die dag begon mijn auto kuren te vertonen. Bleek later een lekkende koppakking te zijn. Helaas wat kosten moeten maken, maar sindsdien gelukkig geen problemen meer ondervonden.

Verder ook nog de plaatstelijke struisvogelfarm bezocht. Ook wel een soort belevenis om struisvogels te "voeren". En verder nog een bowling-avond met collega's gehad in het kader van de "week van de verpleging". Ook leuk, wel druk.

Tussendoor ook nog even een boa onschadelijk gemaakt (wat is ook al weer de enige manier waarop je als leek de dood mag constateren?), een beachparty op het strand gehad en begonnen met mijn opleiding tot "rescue-diver". En een bezoekje gebracht aan "flamingo-island". Weliswaar op de "illigale" manier (zwemmend naar de overkant) maar daarom niet minder leuk.

Mijn beginnerscursus "Papiaments" heb ik ondertussen ook afgesloten met een certificaat. En ook een rondleiding op de nieuwe SEH geregeld, ook voor een paar collega's. Ziet er goed uit, kan niet wachten om te verhuizen.

Helaas heb ik niet live de schildpadden-trek gezien (jonge schildpadjes die uit het nest komen en dan als een gek naar het water racen) Maar gelukkig was een van mijn facebook-vrienden zo attent om het te filmen en te delen. Hartstikke leuk om te zien. Weet niet of ik het zelf nog live ga meemaken.

En vanavond mijn "summercourse salsa voor beginners" afgesloten met een "graduation party". Toch leuk om weer een beetje Arubaanse sfeer op te snuiven.

Morgen heb ik weer twee duiken om mijn planning staan, nu wel bij een andere duikschool. Ook wel eens leuk om in een "andere keuken" te kijken. En in het weekend staat nog een tochtje met de cathamaran gepland, samen met 50 collega's, vrienden, bekenden, leuke mensen etc. Met (gratis) drankjes, daarom ook wel de "zathamaran" genoemd. Ben benieuwd.

En eind volgende week krijg ik bezoek (als het goed is). Iets om naar uit te kijken.

1. Maik:
    19 juli 2017
    He Jos,

Leuke verhalen; je maakt daar genoeg mee merk ik wel.
    Geniet er van,

Groet,
    Maik.
  2. Monique:
    19 juli 2017
    He jos leuk dat je weer iets schrijft. Je vermaakt je goed daar. Fijne vakantie met Jeroen.