King's Day

28 april 2017 - Oranjestad, Aruba

Hier op Aruba wordt dus ook koningsdag gevierd (King's Day). Leuk om te zien dat dan toch de Nederlandse achtergrond van dit eiland naar boven komt. Op diverse plekken zijn er vrijmarkten, waarop van alles te koop is. Net als in Nederland. En er worden spelletjes gedaan, er wordt geschminkt, en er zijn voldoende eetkraampjes. Zelf heb ik nog meegedaan met een wedstrijdje touwtrekken ("tug-og-war") bij de bekendste strandtent hier "Moomba". En we zijn met de collega's van de SEH zelf 3e geworden (van de 8 teams) achter het team van de mariniers en de cross fitters!! Erg leuke middag gehad. En nadien nog de afterparty bij Moomba.

Deze week was trouwens de airco van de SEH gedefect. Normaal is het daar dus lekker koel, nu was het overdag toch wel een beetje warm. Zelfs het vaste personeel (toch wel gewend aan wat warmte zou ik zo denken) waren aan het zuchten en het puffen. Hoop ook wel dat hij ondertussen weer gemaakt is.

Verder nog steeds aan het beachtennis. We hebben nu 4 wedstrijden gespeeld in de "Spring League", helaas nog geen wedstrijd kunnen winnen. Maar er zit wel progressie in (volgens mij:). Verder heb ik hier nog een ander Nederlands stel ontmoet bij het beachtennis (Fred en Jelena). Zij zijn in november begonnenm, dus een beetje van ons niveau. Met hen hebben we een afspraak gemaakt om af en toe samen te oefenen cq. te trainen. Dus, dat komt goed.

Komende maandag (1 mei) is er een open dag op de Marinierskazerne hier op Aruba. Schijnt nogal druk te gaan worden. Ga toch wel even kijken, denk ik.

1. Rene:
    29 april 2017
    Hey jos

Ik lees dat het goed met je gaat? Fijn, is je gegund. Je maakt en ziet een hoop mooie leuke dingen mee daar. Neem aan dat je je vrije dagen zo redelijk gevuld krijgt. Geniet van de rest van je verblijf daar.

Rene
  2. Monique:
    29 april 2017
    Fijn jos om te lezen dat het goed met je gaat. Geniet van het zonnetje.