Duiken, Flip Flop en beachtennis

31 maart 2017 - Oranjestad, Aruba

Afgelopen week mijn laatste duik gemaakt voor mijn brevet "Advanced Open Water Diver".  Voor de komende weken heb ik een aantal duiken gepland bij Aqua Windies, een andere duikschool op Aruba. Dit is de ook duikschool waar ik bijna elke dag ga zwemmen in hun zwembad. En zij maken bij elke dag 2 duiken, dus voldoende gelegenheid om mee te gaan.

Verder gaat het op het werk allemaal prima. Regelmatig vertrekken er collega's naar Nederland en komen er weer andere voor in de plaats. Het is nu wachten tot we de nieuwbouw kunnen gaan betreden. Ik hoorde afgelopen dagen dat dit misschien in mei moet gaan gebeuren omdat het ziekenhuis anders een boete moet betalen. Met een aannemer is blijkbaar afgesproken dat in mei begonnen kan worden met de verbouwing van de huidige SEH op straffe van een boete. Ben benieuwd. Heb wel zin in de nieuwbouw, hopelijk is het wat beter uitgerust dan de huidige SEH.

Hoe belangrijk dit ziekenhuis is voor het eiland bleek afgelopen week maar weer eens: de CT-scan ging stuk en kon niet meer gebruikt worden. Helaas zijn er geen onderdelen voorradig op het eiland, dus is er de hele week niet 1 CT-scan gemaakt. En uitwijken naar een ander ziekenhuis gaat niet. Er waren vanaf midden van de week al onderdelen onderweg, maar blijkbaar is hier ook een vertraging in geslopen. Dus kan de CT-scan pas zaterdag gemaakt worden. Overigens heeft het ziekenhuis ook nog een MRI, welke wel functioneert. Zo schort het trouwens regelmatig aan materiaal. Onlangs bleken er geen enkel bloedgasspuit meer in het ziekenhuis aanwezig. Er was wel een zending onderweg, maar dat schip had blijkbaar ergens vertraging opgelopen!! Je leert hier dus wel af en toe creatief zijn en omgaan met de materialen en apparatuur die voorhanden zijn.

Voor komend weekend staat er een muziekfestival op het programma: het Flip Flop Festival. Blijkbaar een festival met veel reggea- en housemuziek.

Flip Flop Flyer

Ik weet niet of het helemaal mijn ding is, of mijn muziek maar daar kan ik alleen maar achter komen door er naar toe te gaan. Dus heb ik toch maar een kaartje gekocht. Je moet toch ook af en je horizon verbreden! En het is aan het strand, dus dat lijkt me wel leuk. Komen blijkbaar ook veel mensen vanuit het buitenland.

Vanaf 1 april ga ik meedoen met de plaatseling tenniscompetitie. En wel de beachtennis competitie. Afgelopen weken heb ik een aantal lessen gevolgd en dat is me goed bevallen. En ik heb een Belgische collega gevonden, Annelies Beyen, die hier ook al geruime tijd is en ook wel mee wilde doen. Dus hebben we ons ingeschreven in de "Funklasse", de mixed doubles. slide_1489165312

Elke week spelen we dan op woensdagavond 1 wedstrijd, tot 3 juli. Dus tijd genoeg om het spelletje een beetje onder de knie te krijgen.

1. Marlou:
    19 april 2017
    Joske, klinkt allemaal goed!!
    Have fun daaro!!