Arikok

17 maart 2017 - Arikok National Park, Aruba

M2 dagen vrij. Gisteren een lekkere rustige dag gehad. Eerst wat gesport en gezwommen, daarna gerelaxed. Bezig geweest met mijn Papiaments en wat gelezen. En ook nog even een paar afleveringen van traumacentrum terug gekeken. Leuk om weer even terug te kijken op de werkvloer in Nederland. Zag er goed uit.

Vandaag vroeg opgestaan (7.30) om een wandeling te maken in het Arikok park. Het is een groot reservaat op Aruba, beslaat bijna 20% van het eiland. Om 8.00 uur was ik dus bij het bezoekerscentrum en van daaruit ben ik ga wandelen. IMG_3813                        IMG_3814

Richting de "Natural Pool". De zon kwam net op, heerlijk rustig in het park. En ook wat bewolkt, dus de temperatuur was prima om te wandelen. IMG_3815

Na ongeveer 2 uur lopen kwam ik bij de "Natural Pool" aan. Er stond net een hele kudde toeristen op punt vanvertrekken, dus dat kwam goed uit. IMG_3819

Dit bijzondere punt is natuurlijk opgenomen in de diverse toeristische routes door het Arikok park, dus de hele dag is het hier een komen en gaan van jeeps, bussen, quads en dergelijke.

En tussendoor is het dan even rustig. Dus nu ook.

Er waren wel 2 mensen in de pool, een amerikaans stel. En ze waren zo blij dat ik er was, want ze hadden geen drinken meegenomen!! En vroegen dus meteen of ik misschien water bij me had. En of ze dat konden kopen van mij! Dus heb ik het water maar gedeeld met hen, gratis. Ze hadden gehoord dat er bij de pool een tentje stond met drank, maar dat stond er dus niet. En ik zei dat ik ook niet dacht dat er ooit een tentje zou staan. Dus heb ik bij mijn vertrek uit de pool een halve fles drinken bij hun achter gelaten. Ik had immers nog een fles. Wat schets mijn verbazing: staat er een stukje vanaf de pool inderdaad een auto die drankjes verkocht!! Was ondertussen 10.30 uur. Ik heb nog zitten denken om terug te gaan om mijn fles weer op te halen, maar dat heb ik toch maar gelaten. Voelde me wel een beetje de "barmhartige samaritaan".

Toen verder gelopen door het park naar het volgende punt: Dos playa.

IMG_3822

Dit is een strand in het park waar blijkbaar elk jaar tussen maart en juni de schildpadden hun eieren komen leggen cq. begraven. IMG_3831

Mooi om te zien dat er in dat desolate landschap ineens een stukje ongerept, verlaten, wit zandstrand opduikt. Gelukkig hier geen horden toeristen. Vervolgens mijn route vervolgd dwars door het park. De cactussen stonden ondertussen mooi inbloei.

IMG_3836     IMG_3837 Na 6 uur gewandeld te hebben, waarvan een gedeelte in de volle zon, was ik toch wel blij dat het bezoekerscentrum weer in zicht kwam. Daar een lekker koud drankje genuttigd.

Morgen (18 maart) is het hier nationale feestdag: alle winkels dicht. Het is dan "vlaggendag", ter ere van het uitroepen van de status aparte 1976. Er wordt dan gevierd dat Aruba een eigen vlag en een eigen volkslied heeft.

1. Rene:
    18 maart 2017
    Veel gezien al. Mooi voor jou