Carnaval

13 februari 2017 - Oranjestad, Aruba

Na een weekje vakantie weer terug op Aruba. Bonaire is trouwens erg goed bevallen: verschillende duiken  gemaakt waaronder enkele kant duiken, boot duiken en een nachtduik. Verder ook nog wat gesnorkeld. En een dagje door het Washington Slagbaai Natuurpark gereden met de pick-up. Ook de moeite waard, erg ruw terrain. Lekker om er met een stoere Amerikaanse pick-up door heen te cruisen.

De vlucht van en naar Bonaire (vanuit Curacao) gaf wel wat vertraging: Insel air heeft blijkbaar steeds minder vliegtuigen ter beschikking om tussen de ABC-eilanden te vliegen. Dus: dure tickets en veel vertraging. Maar eind goed al goed.

Zaterdagavond (11 februari) was ik dus weer terug op Aruba. En op zondag werd ik door Hellen uitgenodigd om mee te gaan om het kindercarnaval in Oranjestad te bekijken. Ze was uitgenodigd door een oom van haar, samen met Maurits en CeeJay. En omdat Maurits moest werken, kreeg ik het polsbandje van hem. Wat er dus voor zorgde dat ik lekker onder een partytent kon zitten (Hellen had ook voor stoel gezorgd) en de hele middag gratis kon drinken. Hellen zorgde er wel voor dat ik niets te kort kwam :)

IMG_3672

Heel leuk om te zien en mee te maken, dat kindercarnaval: heel veel kinderen, veel grote praalwagens en heel veel Arubaanse muziek. Lekker sfeertje, samen met de heerlijke temperatuur en een koel biertje. Niks mis mee :) En na de parade samen met Hellen en Ceejay wezen eten bij Casa Tua, het restaurant waar Maurits werkt.

Ondertussen hebben we de laatste, afsluitende parade al weer gehad (zondag 26 februari). Roy, mijn huisgenoot, en ik waren uitgenodigd door Hellen en Maurits om bij hen te komen staan. Dus heb ik zondagmorgen eerste een flinke strandwandeling gemaakt en daarna samen met Roy naar Oranjestad. Het was even zoeken op welke kavel Hellen zich bevond, maar we hebben haar gevonden. En we waren net mooi op tijd, de parada was net vlak bij. Dus we hebben niet, als de andere mensen die daar waren, uren hoeven te wachten. En de parade was de laatste parade van het carnaval: 3-4 uur lang een lange stoet van vrolijk uitdoste mensen, veel en harde salsa-muziek, geluidswagens etc. Een bonte stoet. En erg gezellig, leuk om te zien. En ook deze keer zorgde Hellen er voor dat we niks te kort kwamen (aan drank en hapjes).

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade