TMI-borrel en een nieuwe auto

31 januari 2017 - Bubali, Aruba

Deze week komen er, oa via TMI, weer diverse nieuwe mensen op Aruba aan en gaan andere weer terug naar Nederland. Reden voor een borrel bij Moomba, altijd gezellig. Ik heb verschillende collega's gesproken, van allerlei leeftijd, achtergrond

IMG_3572

en woonplaats. Van Groningen tot Limburg. En ieder met een eigen verhaal en reden om een tijdje op Aruba te komen werken.En we waren met een flinke groep.

IMG_3571

Altijd leuk om weer nieuwe mensen te ontmoeten die met allerlei verwachtingen en doelen naar Aruba komen.

En verder?

Na een flinke zoektocht toch eindelijk een auto gevonden die voldoet aan mijn wensen. Ik heb zeker 6 verschillende auto's bekeken (via de marktplaats op Aruba ,https://www.arubamatch.com ) en ook de auto's in "levende lijve" gezien. maar al wat ik zag was het net niet of helemaal niet. Totdat ik JC een appje stuurde. Een Santa Fe uit 2003, met een gereviseerde motor. In ieder geval een auto met op het oog weinig gebreken.

IMG_3620

En JC (zij app-naam) blijkt Joshua te heten en samen te wonen met zijn moeder. Een jonge Arubaan van rond de 25 jaar (schat ik). Leuke gast. Gaat in de zomer nog 4 maanden naar Nederland, naar zijn tante die in Amersfoort woont. Verder erg gelachen om zijn grapjes, zijn duikervaringen en zijn Nederlands met Arubaans accent (of andersom). En het op naam zetten van de auto blijkt in Aruba ook nog een heel gedoe te zijn: niks online of snel even regelen. Op het belastingkantoor stond de wachtrij zelf buiten!! Een wachttijd van 4-6 uur op jezelf te laten registeren. Gelukkig werkt de tante van Joshua op het belastingkantoor dus ging het een beetje sneller. En toen hij ook nog zijn neefje inschakelde (ook werkzaam aldaar) was het in een redelijk korte tijd geregeld ( 2-3 uurtjes). Joshua had zelfs een dag vrij genomen om mij mee te helpen de auto op naam te krijgen. Morgen nog even naar hem toe om de nieuwe nummerplaten te bevestigen en wat kleine mankementen nog te verhelpen (" doe ik voor Josh" ).

Verder nu lekker even alleen thuis (Hellen en Maurits zijn allebei werken, CJ is naar school). Dus even wat kokkerellen op het kookeiland met de muziek van Caro Emerald via youtube op de achtergrond. En vanmiddag maar weer een late dienst draaien. Komend weekend staat de trip naar Bonaire op het programma, dus iets om naar uit te kijken. Lekker een weekje vakantie en duiken.