Nachtduik, skypen, borrel op het strand en meer......

21 januari 2017 - Bubali, Aruba

Weer tijd voor een volgend reisverhaal.

Het leven hier begint steeds "normaler" voor mij te voelen: ik werk, ik sport, slaap, eet, drink etc. En het voelt goed. En natuurlijk regelmatig contact houden met het thuisfront via WhatsApp, Facebook, Skype, wifi-bellen etc. Lang leve de moderne de communicatiemiddelen.  Al moet ik nog wel een handgeschreven brief schrijven aan een dierbare collega uit Eindhoven. Maar dat doe ik graag voor haar.

Wat is er verder gebeurd hier? Afgelopen week begonnen met mijn Advanced Diving Brevet bij Happy Divers oftewel Jeffrey Kost. Mijn eerste nachtduik gehad bij Mangel Halto, op een plek die ze ook wel "gat in de muur" noemen. Je zwemt dan tussen een serie rotsen door naar het rif toe. We waren met een zestal duikers. Mooie duik, zeer bijzonder. Ook nog wat opnames gemaakt. Kwam er nadien achter dat ik mijn rode filter nog op de lens had zitten!!  Dus veel opnames waren veel te donker. Maar gelukkig zijn enkele filmpjes toch nog aardig gelukt. Volgende keer dus even opletten. Verder staan er voor komende week nog 2 bootfuiken op het programma.

Verder ben ik weer iets verder in het Crossfit-programma. Ik vind het nog steeds zwaar, maar ik loop tenminste niet meer 4 dagen als een opa na een training. Deze week ook maar eens een krachttraining gedaan: deadliften, thrusters, Snatch etc. Er komt een heel eigen "taal" bij kijken. Maar ik raak er langzaam beter in thuis. En begin het  ook wat leuker te vinden. Even volhouden dus nog. Vanmorgen trouwens eerst een (vrije) crossfit-training gedaan, daarna nog lekker een uurtje gezwommen bij Aqua Windy's. Heerlijke combinatie: eerst jezelf afbeulen en dan nog een half uurtje borstcrawl.

Maar dan nu de borrel op het strand. Gisteren dus. Rond half uur kwamen we samen (IC-verpleegkundigen, artsen, SEH-verpleegkundigen en artsen, radiologen, anesthesisten) bij Eagle Beach. De meesten hadden wel wat eigen drinken en snacks meegenomen. Dus heerlijk bij ondergaande zon, op het strand, genieten van een goed gesprek, lekker drinken en eten. Het leven kan zo eenvoudig en ook zo IMG_3541IMG_3538IMG_3535IMG_3530plezierig zijn. En daarna nog lekker met een stel gaan eten bij "Bugaloo": een bekende strandtent. Heerlijk genieten van een chickenwrap, bij een wolkenloze sterrenhemel, strand op de achtergrond, uitzicht op zee, live salsa-muziek op de achtergrond. En vervolgens de avond afmaken bij Moomba-beach: lekker wat meebewegen cq dansen op salsa.

En wat is er verder nog te melden? Vanmiddag geprobeerd te skypen met Sanne. Helaas was het geluid niet optimaal. Sanne heeft nog een andere laptop geprobeerd: niets hielp. Morgen maar een nieuwe poging. Kom ik er nadien achter dat het aan mijn laptop ligt!!! Skype opnieuw geïnstalleerd, probleem opgelost. Dat probleem ontdekte ik toen ook mijn collega's uit Eindhoven mij niet konden horen via Skype. IMG_3542 Gelukkig is er meer dan alleen Skype. Via Face-time en de iPhone kwamen we uiteindelijk uit bij WhatsApp videobellen!! Dus toch nog even oog in oog gestaan met mijn lieve collega's aan de andere kant van de grote plas. Hartstikke leuk!! Dat ze nog aan mij denken!! Doet een mens goed.

Verder is het nu ook zeker dat Jeroen op vakantie komt: de tickets (retourticket Nederland-Aruba en Aruba-Bonaire) zijn  geboekt. En het verblijf op Bonaire ligt ook al vast, dus dat komt helemaal goed. Jipieee!!! Wel iets om naar uit te kijken. Begin februari ga ik Bonaire alvast een weekje verkennen.

Wat de betreft de auto: de zoektocht naar een fatsoenlijk vervoersmiddel zijn (hopelijk) ook voorbij. Deze week een optie genomen op een Hyundai Santa Fe. Zag er best goed uit, reed ook lekker. En weer een schakelauto. Dat is dan weer even wennen.

Dus al met al: alles gaat hier zo zijn gangetje.

IMG_3544

Zit nu lekker bij een ondergaande zon dit verhaal te typen, met de muziek van Ilse de Lange op de achtergrond (via de iPad) een een koel drankje naast me.

1. Monique:
    22 januari 2017
    Fijn Jos dat het goed gaat.
  2. Maik de Klein:
    26 januari 2017
    Relaxed Jos, lekker chillen met collega's aan het strand, nachtduikje en beetje fitnessen. Klinkt heel goed