Duiken op Aruba

10 januari 2017 - Mangel Halto, Aruba

Vanmorgen mijn eerste duik gemaakt op Aruba, tenminste onder water dan. Ik heb samen gedoken met Iris, een Nederlandse jongedame, die (tijdelijk) werkt bij "Happy Divers". De duik was bij Mangel Halto, een bekend strand op Aruba. En hier kun je dus vanaf de kant duiken. Hoewel je nog wel een eind, tegen de stroming in, naar het rif moet zwemmen. Ik moest op de heenweg dus ook behoorlijk wat energie gebruiken, wat natuurlijk meteen invloed had op de inhoud van mijn fles. Maar eenmaal bij het rif aangekomen: een prachtige onderwaterwereld. Glashelder water, mooie kleuren (zowel van vis als van koraal) en een heerlijke duik. Ook de terugweg was redelijk inspannend, dus mijn fles was ook nagenoeg leeg toen ik weer aan wal stond. Ik heb de fles goed gebruikt, zal ik maar zeggen. En Iris is een prettig persoon om mee te duiken. Daarna nog een 2e duik gemaakt. Iets verderop, ook vanaf de kant, maar een stuk minder inspannend. En ook deze duik was prima. Ik hoop nog verschillende duiken te maken, voordat ik in februari naar Bonaire ga. Want daar kun je volgens Iris dus overal met gemak vanaf de kant duiken. Ben benieuwd.

1. Martijn Leuwerink:
    11 januari 2017
    Nice! Geniet ervan!
  2. Pim:
    13 januari 2017
    Ziet er top uit Jos geniet ervan!!
  3. Ilse:
    14 januari 2017
    Nog steeds goed naar de zin zo te horen! Wordt er ook af en toe gewerkt? ;)

Succes en veel plezier verder!