Bijna kerst....

24 december 2016 - Savaneta, Aruba

Nog 1 dag en dan is het ook op Aruba kerst. Er wordt hier op Aruba veel aandacht aan  besteed: overal lichtjes, verlichte kerstbomen, verlichte huizen. Vandaag (24e)  ben ik dus vrij, evenals de kerstdagen.

Ik dacht: ik begin de dag eens goed met een half uurtje hardlopen. Naar de gym is nu geen optie meer, dus moet ik even iets anders. De bedoeling was een half uurtje. Helaas mijn telefoon (+gps) niet meegenomen, dus: hartstikke verdwaald!! Kan dus ook op zo'n eilandje als Aruba. Op Aruba hebben alleen de grote wegen een naam, in de wijken zijn de straten (vaak onverhard) niet getiteld. Het adres van een huis bestaat dan uit de naam van de wijk (bv Bubali) en een nummer. En in zo'n wijk kunnen best veel huizen staan. Dus ik kon onderweg ook niet vragen naar een straatnaam. Maar 2 uur later (ipv een half uur) heb ik toch "mijn" huis weer teruggevonden. Dus bijna 2 uur gejogd/gewandeld. Nou, dat heb ik geweten. Voel ik nu nog (22.00 uur). Morgen maar even rustig aan doen.

Vanmiddag nog even gesnorkeld van Savaneta. Hier was al eerder geweest, maar nu hadden ze een bank voor mijn neergezet!! Wat aardig! En de vissen zaten ook  nog steeds op hun plek. Mijn onderwatercamera heb ik weer gebruikt, en ditmaal ook eens met de flitsers uitgeprobeerd. Ging best goed (het hanteren onder water in ieder geval).

Ook nog even langs Palm Island geweest, tenminste de opstapplaats. Kan ik mooi 2e kerstdag eens naar toe gaan. Verder bij Charlie aan de bar gezeten en lekkere shrimps gegeten.

IMG_3292

En vanavond eens rondgelopen langs en in de (high rise) hotels: wat een luxe en overdaad. Ook nog ergens een buffet gezien: niet normaal!! Maar wel leuk om een keer te zien: veel lichtjes, luxe hotels, veel (live)muziek, veel mensen op straat aan het rondlopen en ook heel veel kraampjes. Kreeg er zowaar een beetje een kerstgevoel van.

Toen ik net thuiskwam was Hellen bezig om de laatste hand te leggen aan een gedecoreerde cake: haar dochter komt morgen thuis, na 2 jaar in Amsterdam te hebben gestudeerd. En ik ga morgen het kerstonbijt nuttigen bij Quality Appartments, samen met mijn collega's. Lijkt me leuk.

1. Ger Stappers:
    25 december 2016
    Hè Jos.
    Leuk om je verhalen te lezen en je foto's te zien.
    Je hebt het goed naar je zin geloof ik.
    Wens je fijne kerstdagen en goed 2017.
    Groetjes Ger
  2. SanneLeuwerink:
    30 december 2016
    Hee paps,
    klinkt allemaal heel goed! Grappig he, dat de huizen geen straatnamen hebben of nummers (was in Nepal ook zo). Lekker onhandig inderdaad als je verdwaald. Toen wij verdwaalde in Nepal, vroegen we naar de naam van het gezin, die kende best wel wat mensen daar als je eenmaal beetje in de buurt bent, haha.

Hopelijk heb je beetje fijne kerstdagen gehad (wij weer veel te veel gevreten ofcourse). Geniet nog van de komende dagen, en wellicht zijn we miljonair met oud op nieuw!:)

groetjes Sanne