1e kerstdag

25 december 2016 - Bubali, Aruba

Vanmorgen redelijk vroeg opgestaan. Hellen was al bezig in de keuken met het maken van cupcakes etc. Even een kop koffie gedronken en daarna naar Quality Appartments voor het kerstontbijt met collega's (artsen en verpleegkundigen). Waren met een behoorlijke groep en het was hartstikke gezellig. Goed georganiseerd door Coby. Ze had mij aangewezen om de "scrumbled eggs" met ham te maken dus dat heb ik maar gedaan :). Voor de rest leuk wat ervaringen uitgewisseld. En wat nieuwe leden aan mijn whatssapp-groep "Bon Bini" kunnen toevoegen.

Vanmiddag terug naar huis. Lekker in de tuin gelegen en  wat geoefend met mijn Papiaments via wrts. Mijn woordenlijsten ondertussen ook gedeeld met collega's, via "Bon Bini". Laat in de middag kwam de dochter van Hellen thuis, Cheleste. Erg leuke dame, spreekt natuurlijk uitstekend Nederlands. Leuk mee gekletst. En vanavond kwam dus de hele familie en vrienden op bezoek bij Hellen. Erg leuk om een keer mee te maken. Veel contact gehad met Charleston Kelly, een neefje van Hellen. Deze jongen, 16 jaar, is in opleiding voor kok en spreekt weinig Nederlands maar vooral Engels en wat Papiaments. Dus heeft hij de hele avond met mij Nederlandse woordje zitten oefenen. Tot ik er een beetje moe van werd :). Overigens een hele aardige jongen. En de rest van de familie ook. Heel gastvrij, lachen, luidruchtig praten, veel muziek, zingen, drinken, wat eten. Kortom een heel gezellige avond gehad. Kon ze niet altijd verstaan (vaak niet zelfs) maar dat mocht de pret niet drukken. Alleen al om de drukke taal en de dito gebaren moest ik ontzettend lachen. En zij lachten vooral omdat ik volgens hen op "de laatste hulp" werkte. Enkele van de familie spraken trouwens wel heel goed Nederlands.

Toch maar op tijd naar bed gegaan omdat ik morgen naar Palm Island wil. Leek mij wel een mooi plan voor 2e kerstdag. Palm Island is een soort pretpark op een eiland: er van alles te doen en te eten (all-inclusive): dus een drukke dag voor de boeg. Maar ik heb er zin in!!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Monique:
    26 december 2016
    Hoi jos

Mooi om te lezen dat het je goed gaat.
    Fijne kerstdagen en een goed 2017.