2e kerstdag 2016.....

26 december 2016 - Palm Island, Aruba

Vandaag mezelf maar eens getrakteerd op een dagje uit. Dus op naar Palm Island. Dit is een soort (water)pretpark op een eiland. Je kunt er van alles doen: zwemmen, snorkelen op allerlei mogelijke manieren, salsa-les volgen, eten, drinken (all-inclusive) en nog veel meer. Ik (en een heleboel toeristen meer) werd er naar  toegebracht met een bootje.

Palm Island

De voice-over  tijdens de oversteek deed me denken aan "fantasy island", een Amerikaanse serie die lang geleden op televisie is geweest. Het ontbrak er nog net aan dat "Tattoo" ons stond op te wachten, al roepende "the plane, the plane". Was in dit geval ook niet juist geweest (we kwamen immers met een bootje).

Op het eiland zelf heb ik lekker eerst wat rondgekeken en ben toen lekker gaan ontbijten (9.00 uur) op de Amerikaanse manier: pancakes, bacon, fruit, van alles. Lekker!! En daarna lekker een stukje zwemmen in een lagune. Nadien de snorkelplek opgezocht: de moeite waard. Overal vissen, kleine maar ook redelijke grote. En allerlei kleuren. Net een aquarium. En net toen ik wilde stoppen zwom er even een joekel van een blauwe vis voorbij. Jongens, wat een knaap!!

Grote blauwe vis

Heb nog niet kunnen achterhalen hoe die heet. De snorkelspullen liggen op het eiland zelf, dus hoef je niet zelf mee te brengen. Wel is een soort life-jacket verplicht. Dus iedereen trok die dingen zonder te mopperen aan. Maar een aantal Amerikanen moesten natuurlijk even vragen "do you have to wear this?". Waarop dan een heel kort antwoord kwam: "Yes!"

Vanmiddag ook nog even de tijd genomen voor een heerlijk "total body massage". Zonder "happy ending" maar ik voelde me wel redelijk "happy" nadien. Ook nog even de waterglijbaan uitgeprobeerd.

Glijbaan

En natuurlijk de salsa-les niet vergeten. We waren met een gemêleerd gezelschap: jong, oud, dik , dun, man, vrouw. En allerlei nationaliteiten: Colombiaans, Jamaica, Canada, Amerika, Zuid-Amerika en natuurlijk  Holland. Gelukkig was er van die laatste categorie maar 1 (namelijk ik). En Reggie (de leraar cq. voordanser) vroeg dus ook waar iedereen vandaan kwam. Ik heb maar gezegd Eindhoven, om het wat makkelijk te houden. En Reggie had ook nog les gegeven in Eindhoven. Toen we met de pasje en de muziek bezig waren hoorde ik wel af en toe "come on, Eindhoven", maar gelukkig ook regelmatig "goed zo Eindhoven". Het was een sessie van een half uur maar erg leuk om te doen en erg leuk gebracht. Misschien komend jaar eens kijken of ik ergens nog salsa-lessen kan volgen.

De dag verder afgesloten met een lekker stukje lezen: "Neem een geit" van Claudia de Breij. Een boek vol levenslessen en heel gemakkelijk te lezen. Staan voor iedereen wel relevante lessen in (volgens mij).

Kortom: een zeer geslaagde 2e kerstdag. Zo wil ik hem elk jaar wel vieren (maar dan nog liever samen met mijn gezin :)

1. Johan:
    28 december 2016
    Hey Jos,

Weer bijgelezen. Ook leuk om vanaf een afstand mee te leven.
    Hier zijn de Kerstdagen gelukkig weer voor bij (gelukkig tenminste wat eten betreft, de gezelligheid mag blijven).
    Op naar het nieuwe jaar zou ik zeggen. Bij jou dan iets later dan bij ons. Ben wel benieuwd of ze daar ook zo vuurwerk gezind zijn als hier......maar daar doen ze dat natuurlijk alleen maar veilig....
  2. Jos:
    28 december 2016
    hoi Johan,

leuk om te lezen en te weten dat je mijn reisblog volgt. En wat dat vuurwerk betreft....hier doen ze het op de Amerikaanse manier. Dus heel veel (mooi) vuurwerk (schijnbaar) en hard. Een collega van mij die hier al vaker is geweest rond deze tijd vertelde dat hij nog nergens zo mooi en groot vuurwerk had gezien als hier. Ik weet niet of ik er veel van zal zien: ik zit dan in de nachtdienst. Maar misschien wel alle gevallen waarbij het net niet goed gegaan is. Ik hoop wel dat dat er maar weinig zijn. En na nieuwjaar komt......carnaval. Dat schijnt zo'n beetje het grootste feest hier op Aruba te zijn. Maar dan wel op zijn Braziliaans. Ben benieuwd tegen die tijd.