Alto Vista en de Natural Bridge.

31 december 2016 - Noord, Aruba

Een paar dagen vrij geweest. Even weer wat rondgekeken op het eiland. Bv. het kerkje  Alto Vista. Een aanrader van Hellen. Dit kerkje is het oudste kerkje op Aruba. Het ligt ver buiten de bebouwde kom, midden in en verlaten stuk landschap. De weg er naar toe is helemaal kronkelig en ook leuk om te rijden. Maar toen ik er aan kwam, stond er ook net een bus van Palm Tours met Amerikanen. Het was er dus hartstikke druk. En er kwamen ook nog enkele jeep- en buggy safari's voorbij, luid toeterend en zwaaiend. Weg met de serene sfeer. Maar het wandelen in de omgeving van het kerkje was wel weer leuk, lekker rustig. Met een mooie, onstuimige branding.

Nadien op zoek gegaan naar de Natural Bridge, een andere bezienswaardigheid van Aruba. Dit is een natuurlijke brug, door de golven en de branding uitgesleten. Er is ook een grotere versie van geweest maar die is in de nacht van 2 september 2005 ingestort. De restanten kun je er nog wel van zien liggen. Ook leuk om hier even rond te lopen, langs de ruige kust met dito golven. Maar hier liggen ook kleine stukken strand, ingesloten door de rotsen.

Na ook hier wat rondgewandeld te hebben en wat gedronken te hebben in de  plaatselijke souvenirshop verder gereden om op zoek te gaan naar de Natural Pool. Deze moet ergens in het Arikok park liggen. Je kunt er niet met de auto komen, dus het laatste stuk moet je sowieso te voet doen. De laatste weg er naar toe is trouwens ook vol kuilen en gaten. Het is dat ik een oude auto heb, dus durf ik het wel aan om dat met een "gewone" auto te doen. Wel af en toe rustig moeten rijden om de gaten te trotseren. Maar het is gelukt. Toen uitgebreid op zoek gegaan naar de Natural Pool, in dit onherbergzame gebied. Maar ondanks een uitgebreide wandeling: niet gevonden. Nadien kwam ik er thuis op de computer achter dat ik op de verkeerde plek gezocht heb, dus dat moet ik nog een keer overdoen. Desondanks een leuke dag gehad.