Eerste werkdag

2 december 2016 - Oranjestad, Aruba

Zo, de kop is eraf: mijn eerste werkdag op de SEH van het HOH zit erop. Vanmorgen rond 6.15 uur opgestaan, gedouched, tas klaar gemaakt en toen in 15 minuten naar het ziekenhuis gelopen voor mijn eerste vroege dienst.

IMG_2996

Het gebouw is dan wel oud, de apparatuur een stuk minder. Allemaal up-to-date apparatuur (Philips Intellivue, philips defi's, goede en voldoende materialen), dus al met al wel positief. En ook de werksfeer, de collega's  en de patiënten (de meeste nederlands of engelstalig) waren vriendelijk, klaagvrij en aardig. Leuke mensen. Ik zou eigenlijk  ingewerkt worden maar door personeelsgebrek is dat maar te dele gelukt. Desalniettemin een positieve eerste indruk. Behalve bij mijn eerste patiënt waarbij ik een infuus inbracht: werd hartstikke vagaal, begon te zweten als een otter, de tegaderm om het infuus vast te zetten zwom zo van zijn arm af en hij  werd  flink hypotensief. Trok gelukkig allemaal weer bij met wat aandacht en een infuus vol open! Een uurtje later niks meer aan de hand. Voor de rest veel bloedbuizen naar het lab gebracht (vond de laborante heel aardig van mij :) en her en der wat hand -e n spandiensten verricht.

Na mijn dienst stond ik 10 minuten later weer buiten in de blakende zon. Heerlijk. En weer rustig teruggelopen naar mijn kamer.  Morgen het vervolg van mijn inwerkperiode :) Nu nog even lekker zwemmen, wat eten koken en een beetje lezen of internetten.