Hooiberg

29 november 2016 - Mangel Halto, Aruba

Vanochtend uitgebreid gesport (in het fitness hok), daarna ontbeten (rond 11.30 uur), nog wat geskypt met Martijn en verder wat gelezen.

Vanmiddag maar eens op zoek gegaan naar de op een na hoogste "berg" van Aruba, de Hooiberg. Zo heet trouwens ook het dorpje (paar huizen) dat aan de voet ligt. En de berg ziet er inderdaad uit als een hooiberg. Naar boven geklommen (642 treden), met als beloning een prachtig, bijna 360 graden uitzicht over Aruba. Boven op de berg staat een of ander elektriciteitsgebouw (denk ik) en heel veel cactussen. Dus echt een plateau is er niet. Maar her en der wel een mooi uitzicht. P1012453

Toen ik bovenkwam stond er al een jongeman. We raakten aan de praat (eerst in het Engels natuurlijk) en toen bleek dat hij ook in het ziekenhuis werkte als poortarts op de SEH!! Maar hij (Najim) gaat morgen terug naar Nederland, naar het Meander Ziekenhuis in Amersfoort. Hij wil chirurg worden maar is nog niet in een opleiding terecht gekomen. Verder hebben we het gehad over het werken in het ziekenhuis (vooral: go with the flow) en over de positie van SEH-artsen in de diverse ziekenhuizen in Nederland en welk ziekenhuis level 1 of level 2 is. Leuk om ineens met een deskundige van gedachten te wisselen!!

Daarna nog even gesnorkeld bij Mangel Halto: lekker water, super helder, rustig strand, af en toe ook wat vissen gespot. Leuk om de dag mee af te sluiten.

En nou hoop ik maar dat ik morgen de uitslag van mijn MRSA-kweek binnen krijg (ruim een week geleden afgenomen!!) anders zal ik donderdag niet kunnen beginnen op de SEH. Gelukkig heb ik, volgens mij, de eerste dag roostervrij dus dan heb ik nog een dag respijt. Maar ik wil ondertussen ook wel eens weten waar ik eigenlijk aan begonnen ben en waar ik voor hier ben. Dus "keep my fingers crossed" (oftwel: ami warda mi fingers crossed)

1. Monique:
    30 november 2016
    Succ6 op je eerste werkdag Jos.
  2. Maik de Klein:
    30 november 2016
    Lekker hoor, zo'n warm eiland. Beter dan 's ochtends krabben brrr.
    Al lekker gesnorkeld zie ik, nu nog met de fles het diepe in. Ben benieuwd.
  3. Nel maesen:
    1 december 2016
    hoi Jos, veel succes op je 1ste werkdag.

groetjes Nel