California Lighthouse

18 december 2016 - Noord, Aruba

Gisteren maar eens een andere kant van Aruba bekeken: de noordkant. Hier geen tourisme, wel eenzame vuurtoren. Waar overigens, net toen ik aankwam, 2 bussen met Amerikaanse toeristen werden gedropt. Er ligt ook een heel leuk restaurantje bij, met een mooi uitzicht over Aruba.

DSC04621  DSC04619

Ik heb mijn auto bij de vuurtoren neergezet en ben toen richting de zee gelopen.

DSC04633DSC04632DSC04628

Heerlijk rustig, lekkere temperatuur, klein briesje, mooi uitzicht. Kwam natuurlijk nog wel een rij jeeps langs met Amerikanen ("safari-jeeps), luid toeterend en zwaaiend, maar daarna was het weer rustig.

Bij de zee aangekomen werd meteen duidelijk waarom hier geen toerisme is: alleen maar rotsen en een strand met heel veel kiezels en een wilde branding.

IMG_3149       IMG_3153  DSC04638

Niks om in te zwemmen maar wel heerlijk om naar te kijken en om over het strand te lopen. Her en der nog wat leuke plaatjes geschoten, wat gedronken, sinaasappel gegeten. Verder bijna niemand aanwezig. Dat kan dus ook op Aruba :)

Een stukje verderop waren 2 jongens aan het vissen.

IMG_3162      IMG_3159   IMG_3160

Met een soort waslijn op een katrol, geen hengel te zien. En wat gebruikten ze als aas: kleine inktvissen!!

Aan de lijn bonden ze een ballon, met daaronder het aas en lieten deze zo in de zee zakken. De ballon werd met de wind meegenomen en zo kwam het aas toch een heel eind van de kant af. Net toen ik bij hen aankwam waren ze in "gevecht" met een grote jongen  ("we try to catch Moby Dick"), maar helaas knapte na een kwartiertje de lijn. Daarna heb ik nog wat gelezen en gewacht of ze nog een keer beet zouden krijgen, maar helaas. Dus ben ik maar verder gewandeld. Een stukje verderop heb ik "de zon zien zakken in de zee".

DSC04642   DSC04658

In de schemering weer teruggelopen naar de vuurtoren (alles bij elkaar zo'n 4 uur gewandeld). Toen ik daar aankwam was het al best donker.

DSC04664

Maar zo heb ik Aruba ook eens by night gezien. Ook mooi. Evenals de vele kerstverlichting om de terugweg.

DSC04675

1. Johan:
    18 december 2016
    Hey Jos,

Maar 1 woord voor: wauw.
    Wordt er ook wel een woordje Nederlands gesproken?

Groet,
    Johan
  2. Jos:
    18 december 2016
    jazeker wordt er Nederlands gesproken. Dat is hier in principe de voertaal. Maar je komt ook heel veel Engels tegen (veel Amerikaanse toeristen), spaans en papiamento. Die laatste twee talen ben ik nog niet machtig maar het begint te komen (een beetje)