Curacao

16 september 2017 - Curaçao, Nederlandse Antillen

Weer even een update.

Nadat Jeroen terug gegaan is naar Nederland ben ik zelf ook nog een weekje terug geweest naar Nederland ivm het overlijden van mijn schoonvader. Gelukkig vergoedde de reisverzekering mijn heen-en terugreis (of andersom). Voelde wel apart om weer even in Nederland te zijn. Was net alsof ik er niet woonde maar alleen op bezoek was. Wel fijn om mijn familie en mijn kinderen weer even terug  te zien.

Ondertussen heb ik al weer enkele weken gewerkt op Aruba. Nog steeds in afwachting van de verhuizing naar de nieuwe SEH. De datum zou nu 25 september zijn, maar volgens de laatste berichten gaat ook deze datum niet gehaald worden. Ben dus benieuwd of ik nog iets van de nieuwe SEH ga meemaken.

Op dit moment heb ik 1,5 week vakantie. Ik zit momenteel op Curacao. Van hier uit vertrekt a.s. maandag 18 september (dus over 3 dagen) mijn cruise door de Carribean. De reis is als volgt: Curacao- Bonaire - Aruba - Cartagena (Colombia) - Panama - Curacao. Ben benieuwd hoe me dat gaat bevallen, een weekje leven op een boot :) En 25 september vlieg ik dus weer terug naar Aruba om daar nog 2 maandjes te werken voor mijn terugkeer naar Nederland.

Hier op Curacao heb ik enkele duiken gemaakt. Ben mee geweest met de "Turtle Trip": een stukje zee waar veel schildpadden voorkomen. En die schildpadden, die waren er!! Je struikelt er nog niet over, maar het scheelt niet veel. Fantastisch om mee te maken, hele bijzondere dieren. Vandaag ga ik ook een duik maken, maar dan om het koraal op te ruimen van allerlei rommel: de jaarlijkse "clean-up" day.

Verder is het wel leuk om te zien hoe Curacao weer verschilt van Bonaire of Aruba: veel heuvelachtiger, veel groener. Willemstad is een hele grote stad, niet te vergelijken met Oranjestad of Kralendijk. Ook heel modern, met mooie huizen. Maar blijkbaar is er ook veel meer criminaliteit: het pension waar ik nu verblijf (Poppy Hotel) staat in Otrobande. Blijkbaar was dit vroeger een oude volksbuurt met veel criminaliteit. De laatste jaren schijnt het wel een stuk verbeterd te zijn, maar de eigenaar van het pension raadde met toch ten sterkste aan om ten allen tijde de deur af te sluiten met een hekwerk. Zelfs als ik thuis ben. Het pand is verder ook geheel voorzien van traliewerk. Lekker veilig idee :)

En nu even naar Willemstad, even uitzoeken waar ik maandag precies moet opstappen op het cruiseschip. En misschien Willemstad een klein beetje verkennen.

1. Rene:
    16 september 2017
    Mooie ervaringen doe je op. Die nemen ze je niet mert af. Geniet er nog van en tot einde van dit jaar
  2. Monique:
    16 september 2017