Cruisen door de Carribean

26 september 2017 - Curaçao, Nederlandse Antillen

Vandaag teruggekomen op Aruba, na mijn bezoek aan Curacao en de cruise.

Curacao is weer een heel ander eiland dan Aruba of Bonaire: veel groener, veel heuvelachtiger. Ik ben een dag naar de andere kant van het eiland gereden (de Westpunt) en kreeg toen het idee dat ik me in Duitsland cq. de Eiffel bevond: ik reed dwars door een heuvelachtig bosgebied.  Verder is Willemstad een erg mooie stad, zowel overdag als 's avonds, als alles verlicht is. En op Curacao heb ik tijdens een duik meer schildpadden gezien dan op Aruba en Bonaire samen!! En ik zelfs even samen met een schildpad gezwommen, mooi samen naast elkaar.

Op Curacao zit ook de "Dolfin Academy": hier is het mogelijk om met dolfijnen te zwemmen!! Toegegeven, het is vrij prijzig en het is misschien een toeristen-dingetje, maar toch: ik moest het toch even meenemen. En het was een heel bijzondere ervaring om deze dieren zo van dichtbij te kunnen zien, te kunnen aanraken en samen te kunnen zwemmen. Kan me goed voorstellen dat het voor sommige mensen therapeutisch zou kunnen werken.

En vanuit Curacao is dus de cruise gestart. Na een uitgebreide check-in kan ik dan eindelijk de "Zenith" betreden. Voornamelijk Spaanstalige passagiers en een enkele Nederlander of anderstalige. Verder zijn er allerlei activiteiten mogelijk op het schip: sporten, casino, theater, zwembaden, wirlpool, diverse bars, enkele restaurants etc. Dus genoeg om het een weekje uit te houden :)

Eerst hebben we In Bonaire aangelegd. Ik ben nu al twee keer op dit eiland geweest maar het is wel bijzonder om het nu vanuit de zee te benaderen. Om Bonaire nog even meegedaan met een excursie om bij Klein Bonaire te snorkelen. Leek wel een schoolreisje :)

Vanuit Bonaire doorgevaren naar Aruba. Dit eiland ken ik natuurlijk al uit ten treure dus heb ik de excursie maar geskipt. Wel even bij Starbucks gebruikt gemaakt van de gratis internetverbinding omdat het internet op het schip wel erg prijzig was. Dan verder naar Panama (na een dag op zee) om daar het Panamakanaal te bezoeken, Erg indrukwekkend.  Wederom met een flinke groep passagiers een dagje onderweg geweest.

Een dag later aangekomen in Colombia waar we rondleiding kregen door de historische stad Cartagena. Ook erg interessant, veel Spaanse invloeden vanuit het verleden. Maar die straatverkopers!!! Ontzettend veel en erg opdringerig. Met moeite kun je ze van je afhouden. Dus dat was wel een storende factor en een minpuntje. Na de middag nog even gebruik kunnen maken van de "Hop on/hop off-bus".  's Avonds weer vertrokken naar Curacao. Erg fraai om deze stad weer te verlaten bij zonsondergang, met de verlichte skyline van Cartagena op de achtergrond, met al zijn torenflats en wolkenkrabbers.

Twee dagen later weer aangekomen in Curacao om vanuit terug te vliegen naar "huis" (Aruba dus). Ben ik toch nog op tijd op 's avonds de nachtdienst in te kunnen.

1. Rene:
    26 september 2017
    Leuk om te lezen wat je allemaal ziet en meemaakt. Veel plezier nog
  2. Johan:
    28 oktober 2017
    Hallo Jos,
    Nu eens wat vlugger bijgelezen. Zo te zien ga je binnenkort je inmiddels 2e thuis missen.
    Maak er nog een mooie tijd van.